Soho Hearts

Juliette Booker leeft The American Dream! 

Ze vertrok vijf jaar geleden met haar man naar New York en zette haar eigen carriere als interior designer op een laag pitje om samen met hem aan zijn bedrijf in de States te werken. Maar het lot bepaalde anders en maakte van de Amsterdamse Juliette Booker (27) een zakenvrouw met een miljoenenbusiness in sieraden.

In eerste instantie had ze het niet gepland en nooit gedacht. Na een jaar bij haar man te hebben gewerkt wilde Juliette weer creatief aan de slag en begon sieraden te ontwerpen. Tijdens een feestje bij haar thuis werden haar creaties ontdekt door het prestigieuze magazine Harpers Bazaar en Vogue. De redacteuren raakten in de ban van haar zelfgemaakte armbanden en kettingen en wilden er meteen mee aan de slag. Na de exposure in de bladen werden de sieraden omarmd door sterren als Christina Aguilera, Nicole Richie en Hilary Duff
Haar sieraden-business ''Soho Hearts' is vernoemd naar de wijk Soho in New York waar zij wonen.



Jouw succes is per ongeluk ontstaan op een feestje?
'Ja, leuk hè. Ik gaf thuis een afscheidsfeestje voor vrienden van ons in New York. Er kwamen die avond dus ook vrienden van onze vrienden. Ik kende dan ook lang niet iedereen die er was. Maar er zaten blijkbaar ook mensen van Harpers Bazaar en Vogue tussen. Zij waren meteen weg van mijn sieraden. Ik had er maar een paar gemaakt en die wilden ze meteen gebruiken voor fotoshoots en dergelijke. Ik stuurde ook wat op naar een groot PR-bureau in New York, dat het weer doorgaf aan Christina Aguilera en Paris Hilton die ermee gefotografeerd werden. Dus toen het eenmaal bij de sterren aansloeg stroomden de bestellingen binnen en moest ik aan de bak!'



Hoe ziet jouw werkdag eruit?
'Dat ligt er een beetje aan waar ik op dat moment ben. Ik verblijf regelmatig een maand in Miami, een maand in Los Angeles en een maand in Nederland. Ik begin in ieder geval altijd heel vroeg in de ochtend. Dan heb ik telefonisch of per mail contact met de producten over de hele wereld. In de ochtend correspondeer ik met Europa, in de middag met Amerika en in de avond met Azië over het zakelijke verloop en om nieuwe collecties te bespreken. De ideeën voor de nieuwe collecties krijg ik vaan 's avonds. Ik kan dan uren tekenen en creatief zijn.'

Hoe ontspan jij je met zo'n druk leven?
'Ik vind het heerlijk om in New York naar concerten te gaan en kunstgaleries te bezoeken. Ook ga ik graag naar verschillende modeshows. Voor kunst en mode vlieg ik de hele wereld over. Ik haal er ook veel inspiratie vandaan.'



Wat mis je aan Nederland als je in Amerika bent & vice versa?
'In eerste instantie mijn familie en vrienden. Inmiddels vliegen zij ook heen en weer om mij te bezoeken en heb ik in de loop van de tijd ook een hele leuke vriendenkring opgebouwd in de States. In Nederland mis ik het contact een beetje. In New York voel ik me bijvoorbeeld ook heel veilig en laat ik gerust om drie uur in de nacht mijn hondje nog even uit. Ik ken ook bijna iedereen die in mijn complex woont. We hebben iedere vrijdag een borrel in het gebouw met alle bewoners. In Nederland weet ik hooguit wie mijn directe buurvrouw is maar verder niet. Het leuke aan Amerika vind ik dat er mensen wonen van over de hele wereld die voor hun werk of droom naar New York komen. Vaak zijn zij ook alleen en proberen ze vrienden te maken dus het contact is sneller gelegd.'

Wat brengt de toekomst voor Soho Hearts?
'Ik wil het bedrijf graag uitbreiden. Wellicht ga ik nog andere leuke accessoires maken naast sieraden. Ik zal nooit gaan werken met diamanten of zo want ik wil dat mijn sieraden betaalbaar blijven. Mijn stijl is vrouwelijk en stoer en gaat mee met de mode. Ik concentreer me nu op de markt in Azië en wil uiteindelijk de wereld veroveren!'
Dank aan Talkies Magazine.