Beauty Interview: Mischa Barton

Mischa Barton, actrice en ambassadeur van Herbal Essences, heeft het talent én de looks. En nu onthult ze haar beautygeheimen & producten!


Beste Parfum: ''She Wood van Dsquared2. Gekregen tijdens de launchparty en meteen verliefd op geworden. Verder nog wat klassiekers: Chanel Gardénia limited edition en Diot Addict.''

Oudste geurherinnering: ''De echte, ouderwetse Engelse poeder van mijn oma. Die geur vind ik nog steeds heerlijk.''

Altijd in mijn handtas: ''By Terry Rose Balm Gloss, zwarte eyeliner van Francois Nars, YSL make-up en Laura Mercier's Secret Concealer - de beste!''

Ultieme beautytip: ''Als het dreigt mis te gaan met mijn huid, ga ik altijd stomen. Ik neem een bak met kokend water, hang mijn hoofd erboven en doe er een handdoek over.''

Beautysecret: ''Ik ben gek op Kiehl's Tea Tree Oil Rosewater Toner.''

Jongste beautyherinnering: ''Toen ik een jaar of twaalf was, leerde mijn moeder me een heel goede familietruc: je ogen met je vingers wijd openhouden en ze dan proberen te sluiten om zo je spieren te trainen. Werkt ook goed 's ochtends voor een wakkere look.''

Meisjemeisje? ''Ik was een echte tomboy. Verbrandde graag barbies in de magnetron en speelde met vrachtwagens. Tot mijn vader zei: 'Schatje, je kunt niet kiezen, je bent gewoon geen jongen.' Snik. Dat moest ik even verwerken.''

Stijlicoon: ''Anita Pallenberg, een fashion icon uit de jaren zestig, met coole zwarte oogmake-up. Haar hele look was zo fab, cool, chic, vrouwelijk en sexy.''

Favoriet haarproduct: ''I did tons of things in my hair, heb het zelfs een keer voor de helft weggeschoren. Maar het is nu in heel goede conditie dankzij Herbal Essences Hello Hydration voor droog haar. Werkt fantastisch.''

Tip voor de zomer? ''Gebruik altijd beschermingsfactor 50. Een kleurtje is leuk, maar de rimpels die je van de zon krijgt, zijn het niet waard. Ik moet sowieso oppassen, want ik heb een lichte, Engels-Ierse huid.''

Meest onderschatte beauty-product: ''Zeewater. Het zout lost bijna alle huidproblemen op.''