STYLE ICON: Katie White

Hoe zou jij je stijl omschrijven?
''Hit & Miss! Ik hou van jaren zestig jurkjes met leuke en gekke patronen, goed voor op het podium. In een strakke leren legging krijg ik haast geen lucht''.

Krijg je veel kleding toegestuurd?
''Yeah, Ik heb hele leuke jumpsuits van Alexander McQueen gekregen, die draag ik veel tijdens mijn optredens. En veel van Vivienne Westwood!''

Hoe vond je het toen ''That's Not My Name'' werd gedraaid tijdens de catwalk show van Betsey Johnson?
''Helemaal niet vervelend, haha. Het was erg leuk om de modellen hun ding te zien doen op ons liedje..''

Wat zijn je favoriete items in je kledingkast?
''De rode vintage jas die ik droeg in onze laatste videoclip, een nep-bonte Russische hoed, een paar rode laarzen & valse wimpers.''

Wat draag je op het podium?
''Ik draag zowel tijdens het optreden als privé meestal dezelfde soort kleding, maar op het podium vaak gecombineerd met een goed stel hakken. Als ik pumps draag treed ik met een heel ander gevoel op, in a good way!''

Plannen voor een eigen kledinglijn?
''Het lijkt me zeker interessant & leuk! Maar het zal waarschijnlijk niet massa's mensen trekken.''

Wie is je favoriete fashion icoon?
''Edie Sedgwick was zo cool. Ze was niet totaal jaren zestig & funky. Ze had ook een soort van donkere/duistere kant. Debbie Harry is ook heel cool. Soms moet je jezelf vrouwelijker maken als je als enige chick in een bandje speelt, maar zij niet.''

Je bent erg uniek in je muziek & in je stijl...
''Ongeveer twee jaar geleden creëerde ik mijn eigen stijl. Ik dacht: Weet je wat? Het kan me echt geen donder schelen wat iemand anders vind. Als je die gedachte met je meeneemt, voel je je vrij!''