Interview met Rihanna

Met kasten gevuld met awards, gigantische album verkoop en haar succesvolle wereld tournee, heeft Rihanna de wereld aan haar voeten! Het interview vond plaats in Praag, waar de ster praat over muziek, shoppen, uitgaan en mannen!

Al dat reizen.. Je bent vanacht hiernaartoe gereden vanuit Warschau (Polen) met de bus en vanavond treedt je alweer op. Daarna gauw naar Dusseldorf. Is het erg vermoeiend?
Ik houd erg van mijn beroep, maar eerlijk, soms breekt het je wel een beetje op. Af en toe ben je het eventjes zat en ben je gewoon moe, maar mensen weten niet waarom. Je wilt altijd aardig zijn tegen mensen, dus kun je niet anders dan een ''bubbly person'' zijn. Maar heéél soms vind ik het ook fijn om stilletjes in een hoekje te zitten en even tot rust te komen.
Maar dan denken mensen misschien dat je uit de hoogte doet?
Zeker, mensen willen je graag een diva noemen. Het is veel makkelijker om onaardig te doen, in plaats van vriendelijk. Gelukkig heeft nog niemand dat over mij gezegd. Ik hoop dat dat zo blijft!
Eerlijk gezegd ben ik een beetje bezorgd. Het klinkt niet erg leuk om een mega popster te zijn op je twintigste. Heb je wel tijd voor plezier?
Het hoort er allemaal bij, en aan het einde van de dag moet je denken aan de mensen die je gelukkig maakt, namelijk mijn fans! Plus, ik doe wat ik het allerliefste wil doen! Muziek maken! Ik hou van muziek. Niets kan je tegenhouden van hetgeen dat je het liefste doet.
We zagen je onlangs optreden met The Klaxons op een Brits evenement. Je bent veel in Engeland, klopt dat?
Ik hou van Londen! Ik denk dat ik daar toevallig nu vaker ben dan in Los Angeles, waar ik een huis heb staan. haha.
Ik vind het uitgaan daar erg leuk. Als we niet kunnen feesten tijdens de tournee wachten we meestal tot we in Londen zijn om te feesten. Ik had laatst erg veel plezier tijdens het uitgaan en zag Kelly Osbourne, The Klaxons en producer Mark Ronson.

Oe, hoe was Mark? Ga je in de toekomst met hem samenwerken?
Zeker weten! Telkens als ik hem zie zeg ik ''We have to work together''. Hij is het er mee eens geloof ik.
Je hebt met veel talentvolle artiesten samengewerkt. We zijn een beetje jaloers dat je gaat samenwerken met Justin Timberlake op je single ''Rehab''.
Hij is zo getalenteerd. Mensen zien hem als een zanger en danser maar hij is eigenlijk een briljant muzikant. Ik ben altijd al fan geweest van Justin, en hij is ''great fun''!
Wat betreft samenwerkingen, kunnen we het hebben over Jay-Z. Er waren lange tijd geruchten dat jullie meer waren dan collega's..
Mensen mogen zeggen wat ze willen. Als ik een nummer wil doen met Jay-Z ben ik helemaal niet bezig met wat mensen zullen zeggen. Ik doe het voor de muziek en hij is geweldig! En ''Umbrella'' was een succesvolle song ondanks alle geruchten.
Hmm, geruchten. Laten we het hebben over Chris Brown. Je zat eerder naar hem te luisteren op je I-pod tijdens een fotoshoot. Iedereen is ''dying-to-know'' of jullie wel of niet aan het daten zijn? We zijn beste, beste vrienden. Hij is een van de weinige mensen in deze industrie die doet wat ik ook doe. We begonnen in de muziek ongeveer rond dezelfde tijd en zijn erg goede vrienden geworden.

Wat het misschien een beetje vreemd zou maken om iets met hem te beginnen....?
Ja, absoluut. Ook al spreken we zoveel mogelijk af als we kunnen, hij heeft zoveel vrouwelijke fans, ik zou hun niet willen teleurstellen.
Is het moeilijk om met mannen te daten die niet in deze industrie zitten? Chris begrijpt tenminste jouw levenstijl.
Als ik iemand date die niet in deze wereld zit zou hij er alsnog in betrokken raken, je staat constant in de spotlights. Maar het is wel fijn om te weten waar diegene is. Met iemand uit showbizz is het moeilijk afspreken omdat je allebei reist.
Winkel je vaak als je op reis bent?
Ja, ik hou ervan! Ik vind het niet zo leuk als ik alleen ben in een grote winkel. Als mensen mij herkennnen in een winkel begrijpen ze dat ik aan het winkelen ben en laten ze me vaak met rust. Het kan soms vermoeiend zijn om telkens te stoppen om ergens je handtekening op te zetten, want dan is het meer een ''meet & greet'', niet een dagje shoppen. Ik vind het fijn om normaal te zijn en niet op te vallen op zulke momenten, maar niet iedereen begrijpt dat.
Mensen komen vaak naar je toe omdat je zo vriendelijk bent, dat straal je uit. Het is een compliment. Waarom denk je dat meiden je zo aardig vinden?
Dankjewel, gelukkig maar. Ik denk dat meisjes mij aardig vinden omdat ik niet bang ben om te spreken wat ik denk. Ik hoop dat ik meiden help dat het OK is om anders te zien en niet zozeer perfect of precies als een ander. Iedereen maakt fouten en iedereen wil een rebel zijn op een moment in zijn leven. Je kan rebels zijn zonder illegale dingen te doen en je kan stoer zijn zonder drugs te nemen.

Ben je je ervan bewust dat je een voorbeeld bent?
Ik ben het ineens geworden, en dat legt vaak druk op je schouders als je weet dat sommige meisjes tegen je op kijken.
Wat vinden je vrienden thuis van al deze glitter en glamour om je heen?
Ik praat met mijn beste vriendin Melissa over de telefoon 'all the time'! Soms wel vier uur per dag, het is echt belachelijk! Ze studeerd nu in Barbados en als ze klaar is wilt ze met mij mee op reis full time, ik kan niet wachten!
Ik wil nog even iets vragen over je haar. Heb je weleens die ''O-no, waarom heb ik toch alles eraf geknipt-momentjes''?
Nee, I love it! Ik had wel een paniek momentje toen we het aan het verven waren en ik zag het water zwart worden, maar nu vind ik het heerlijk.
Ik wil nooit meer lang bruin haar hebben haha.


What is next for Rihanna? Volgens mij heb je je zinnen gezet op de drie f's...
Fashion, films en fragrance?

Films lijkt me erg leuk om te doen, maar ik heb nog nooit geacteerd, dus het zou helemaal nieuw zijn. En ik ben bezig met mijn fashion-lijn momenteel. Ik ben erg ''on-top-of-it'', ik wil niet weer een zangeres zijn die even gauw een kledinglijn op de markt brengt, het moet wel goed zijn.
En datzelfde geldt voor het geurtje, vind ik het niet goed, dan doe ik er ook niets mee.